" MAKLUMAN SEMASA"

Anda dialu-alukan untuk memberikan sebarang komen dan cadangan serta maklumat-maklumat yang berkaitan diruangan komen anda.

Selasa, 28 Jun 2011

Hari Sukan Sekolah 2011


Pada Hari Sabtu 25.6.2011, pihak sekolah telah mengadakan acara Hari Sukan Sekolah. Sambutan kali ini dirasmikan oleh YDP PIBG, Dr.Abu Hassan. Acara bermula pada pukul 8.30 pagi.

Acara pada pagi itu dimulakan dengan perbarisan masuk kontijen2 rumah sukan dan pasukan2 beruniform. Setelah kesemua kontijen berada di tengah padang, Ikrar kejohanan dibaca oleh adik Khairul Azlan dan diikuti oleh semua kontijen2 rumah sukan. Doa pula dibaca oleh Ustaz Kamarudzaman. Selepas itu, ucapan daripada Guru Besar dan ucapan perasmian oleh YDP PIBG, Dr.Abu Hassan.

Perasmian oleh YDP PIBG, Dr.Abu Hassan

Acara bermula dengan larian 100m murid PPKI. dan diikuti oleh acara 50m tahap satu dan 100m tahap dua. Setelah kesemua acara larian tamat, acara tarik tali peringkat akhir pula dimulakan. Di peringkat akhir ini, pasukan rumah Hijau menjadi juara bagi lelaki dan perempuan.

Majlis diteruskan dengan acara sukaneka ibubapa dan guru. Sukaneka kali ini meriah sekali dengan penglibatan yang 'sporting' daripada ibubapa dan guru. Kesemua yang terlibat mendapat cenderahati oleh pihak sekolah dan PIBG.




Juara Acara2 Penting

Acara terakhir ialah pengumuman juara sukan dan olahragawan dan olehragawati sekolah. Bagi pertandingan khemah rumah sukan tercantik dimenangi oleh rumah sukan Syahbandar(biru). Perbarisan terbaik dimenangi oleh pasukan rumah Bendahara (kuning). Perbarisan badan uniform dimenangi pasukan Puteri Islam. Juara rumah sukan tahun ini dimenangi oleh pasukan rumah Syahbandar (biru).

Olahragawan & Olahrawati 2011

Olahragawan pula dimenangi adik Khairul Azlan dan Olahragawati pula adik Sharera. Kedua2nya dari rumah Syahbandar. Tahniah!

Majlis bersurai lebih kurang pada pukul 12 tengah hari.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan