" MAKLUMAN SEMASA"

Anda dialu-alukan untuk memberikan sebarang komen dan cadangan serta maklumat-maklumat yang berkaitan diruangan komen anda.

Khamis, 31 Mac 2011

PROGRAM RIMUP

RIMUP ialah Rancangan Integrasi Murid Untuk Perpaduan. Ia bertujuan bagi melahirkan insan-insan yang berlainan kaum, agama, dan budaya dapat hidup dan bekerja bersama dengan harmonis supaya mewujudkan masyarakat dan negara yang aman dan damai.

RIMUP memberi peluang kepada guru-guru dan murid-murid dari sekolah berlainan aliran dapat berintegrasi dengan aktifnya dan positifnya. Sebanyak RM1000.00 diperuntukkan bagi setiap sekolah bagi menjalankan aktiviti-aktiviti tersebut.





Sekolah Kebangsaan Batu 4(1) dipasangkan dengan Sekolah Jenis Kebangsaan Cina Lai Chee sejak tahun 2007 lagi...Beberapa aktiviti telah dijalankan dengan jayanya mahupun menjaringkan hubungan antara cikgu ataupun murid. Antaranya adalah Perayaan Hari Kanak-kanak dan Hari Sukan Sekolah....dan tahun ini kedua-dua sekolah akan bergabung sekali lagi bagi menjayakan aktiviti sukaneka...

Aktiviti sukaneka ini akan berlangsung pada 9.4.2011 iaitu pada hari sabtu akan datang...pelbagai acara sukaneka telah dirancang untuk disertai oleh murid sedua-dua sekolah nanti...

Harapan pihak sekolah agar aktiviti ini akan terus memupuk semangat perpaduan diantara kedua-dua sekolah dan murid...

2 ulasan: